15 Kasım 2009 Pazar

ELMALI TURTA


Elmalı turta diyorum ama aslında kurabiye tadında yumuşacık agızda dagılıyor ben sık sık yaparım şimdiye kadar begenmeyen olmadı tarifi:
MALZEMELER:
Hamuru için :
2 yumurta
1 paket margarin
1 su bardagı şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
aldıgı kadar un
İç malzemesi:
4 elma
yarım su bardağı şeker
tarçın _ceviz
üzerine pudra şekeri
YAPILIŞI:İlk önce iç malzemeyi pişirelim,sonra hamur malzemelerini kurabiye hamuru kıvamından azcık daha sert yoguralım, hamurun yarısını sitreç filme sarıp buzluga atalım diger yarısını elimizle bastırarak dikdörtgen borcam tepsiye yayalım iç malzemeyide onun üzerine yayalım buzluktaki hamurdan az az alıp rendenin kalın tarafıyla rendeliyelim tepsinin üstü tamamen kapanınca 175 derece önceden ısıtılmış fırında üstü pembeleşinceye kadar pişirelim çıkınca üzerine pudraşekeri dökelim .AFİYET OLSUN
NOT :HAMURU BUZLUGA KOYMAMIZIN NEDENİ MARGARİNİN DONUP KOLAYCA RENDELENE BİLMESİ

12 yorum:

  1. Cnmmm.Nefis... kocaman bir dilim alabilirmiyim.Güzel yorumun için de teşekkür ederim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. COk guzel ve deigisik bir trif olmus. Nefis gorunuyor. Ellerine saglik.SItenide begendim. Bundan sonra daha sik yorumlarda gorusmek uzere

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık farklı bir lezzet..

    Mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle...

    YanıtlaSil
  4. ellerine emeklerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. harika bir tarif.. bu hfta sonuda bende elmalı kurabiye vardı tevafuk olmuş :)

    YanıtlaSil
  6. canim bende cok sik yaparim esim bayilir bitirmeden ikincisi nezaman olucak acaba diye dusunur:)

    ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  7. en bilindik ve en güzel turta elmalı olandır ellerine sağlık bayılırıııııım

    YanıtlaSil
  8. güzel bir tarıfe benzıyor.ellerınıze saglık.

    YanıtlaSil
  9. Canım ellerine sağlık

    öptüm

    YanıtlaSil
  10. elmalı şeyleri çok seviyorum..buna da hayır demem..ayrıca domuz gribi ile ilgili yazını okudum..bilgilendirdiğin için sağol canım..kafam çok karışıktı..netleşti..hoş bizim kız grip gibi şu sıralar..yani artık aşıyı düşünmüyorum..ama dediğin gibi bu konu çok hassas!sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  11. canım yorumum geldi mi acaba..sana çok zor yorum yolluyorum nedense..

    YanıtlaSil
  12. Sevdiklerinle birlikte düzel bir bayram geçirmeniz dileğiyle.Sevgiler...

    YanıtlaSil